Slik håndterer vi klager – og tar vare på deg som kunde
Vi ønsker at du skal ha en god opplevelse hos oss. Likevel kan det oppstå situasjoner hvor du sitter igjen med spørsmål eller opplevelser du mener ikke er som de burde være. Da vil vi gjerne høre fra deg – slik at vi kan rette opp, lære og bli bedre.
Hvordan sende inn en klage
Hvis du ønsker å sende oss en formell klage, gjør du det skriftlig til klage.ekf@eika.no
Hva skjer etter vi har mottatt en klage:
- Du får en bekreftelse på at klagen er mottatt.
- Vi opplyser om forventet behandlingstid – normalt innen to uker.
- Trenger vi mer informasjon fra deg, tar vi kontakt.
Slik behandler vi klagen din
Et eget team følger opp saken din
Klagen blir registrert i vårt eget klageregister og behandles av vår klagebehandlingsgruppe. De vurderer saken grundig og gir deg et skriftlig svar så snart behandlingen er ferdig.
Dersom saken tar lenger tid
Skulle vi ikke rekke å behandle saken innen den forventede tidsrammen, informerer vi deg om hvorfor – og når du kan forvente en endelig avklaring.
Hva du får i svarbrevet
Når vi gir deg en konklusjon, får du:
- en kort forklaring på utfallet
- hvilke fakta vurderingen er basert på
- informasjon om din rett til å bringe saken videre til Finansklagenemnda
Alle klager rapporteres også til selskapets styre og Finanstilsynet.
Dersom du ønsker å gå videre – Finansklagenemnda
Eika Kapitalforvaltning AS er tilsluttet Finansklagenemnda (www.finkn.no), som er et uavhengig organ for behandling av tvister mellom kunder og finansinstitusjoner.
Før du kontakter Finansklagenemnda
For at de skal behandle saken, må du først ha klaget til oss og gitt oss en rimelig frist til å se på saken.
Slik sender du inn klage til Finansklagenemnda
Ønsker du at klagen vurderes av nemnda, må du sende en skriftlig henvendelse med:
- hva klagen gjelder
- hvilke grunner du bygger klagen på
- hvilket resultat du mener er riktig
- vedlegg som er relevante for saken
Behandlingen hos Finansklagenemnda er gratis.