Hopp til innholdet

Slik håndterer vi klager – og tar vare på deg som kunde 

Vi ønsker at du skal ha en god opplevelse hos oss. Likevel kan det oppstå situasjoner hvor du sitter igjen med spørsmål eller opplevelser du mener ikke er som de burde være. Da vil vi gjerne høre fra deg – slik at vi kan rette opp, lære og bli bedre. 

Når du sender oss en klage, tar vi det på største alvor. Vi legger derfor stor vekt på at vi håndterer kundeklager på en ryddig trygg måte, og eventuelt endrer praksis for å unngå klager i fremtiden.  

Hvordan sende inn en klage  

Hvis du ønsker å sende oss en formell klage, gjør du det skriftlig til klage.ekf@eika.no  

Hva skjer etter vi har mottatt en klage:  

  • Du får en bekreftelse på at klagen er mottatt.  
  • Vi opplyser om forventet behandlingstid – normalt innen to uker.  
  • Trenger vi mer informasjon fra deg, tar vi kontakt.  

Slik behandler vi klagen din  

Et eget team følger opp saken din 

Klagen blir registrert i vårt eget klageregister og behandles av vår klagebehandlingsgruppe. De vurderer saken grundig og gir deg et skriftlig svar så snart behandlingen er ferdig.  

Dersom saken tar lenger tid 

Skulle vi ikke rekke å behandle saken innen den forventede tidsrammen, informerer vi deg om hvorfor – og når du kan forvente en endelig avklaring.  

Hva du får i svarbrevet  

Når vi gir deg en konklusjon, får du:  

  • en kort forklaring på utfallet  
  • hvilke fakta vurderingen er basert på 
  • informasjon om din rett til å bringe saken videre til Finansklagenemnda  

Alle klager rapporteres også til selskapets styre og Finanstilsynet. 

Dersom du ønsker å gå videre – Finansklagenemnda 

Eika Kapitalforvaltning AS er tilsluttet Finansklagenemnda (www.finkn.no), som er et uavhengig organ for behandling av tvister mellom kunder og finansinstitusjoner. 

Før du kontakter Finansklagenemnda

For at de skal behandle saken, må du først ha klaget til oss og gitt oss en rimelig frist til å se på saken.  

Slik sender du inn klage til Finansklagenemnda  

Ønsker du at klagen vurderes av nemnda, må du sende en skriftlig henvendelse med:  

  • hva klagen gjelder  
  • hvilke grunner du bygger klagen på  
  • hvilket resultat du mener er riktig 
  • vedlegg som er relevante for saken  

Behandlingen hos Finansklagenemnda er gratis.